PREPARACIÓ DE L'ACTIVITAT
-Numerem els diaris de l’1 al
6.
-Busquem informació sobre les
llengües en què tenim els diaris. Imprimim la informació.
-També necessitarem
cartolines de diferents colors.
-També caldrà confeccionar
una graella on consti:
GRUP 1
DIARIS
|
LLENGUA
|
diari 1
|
|
diari 2
|
|
diari 3
|
|
diari 4
|
|
diari 5
|
|
diari 6
|
-I una altra:
nom del diari
|
|
llengua en què està escrit
|
|
llocs on es parla aquesta llengua
|
|
nombre de parlants aproximat
|
|
quin alfabet utilitza
|
DINÀMICA DE L'ACTIVITAT
1-Expliquem que es tracta
d’un taller que durarà aproximadament una hora i que consistirà en conèixer una
mica més altres llengües del món a través del diaris.
2-Distribuïm l’alumnat en
grups heterogenis de quatre persones.
3-PRIMERA ACTIVITAT:
-Cada grup tindrà un diari
diferent i caldrà que reconegui en quina llengua està escrit.
-A continuació farem canvi de
diari i caldrà fer la mateixa activitat fins a 6 vegades (ja que tenim sis
diaris en diferents llengües).
-Posem en comú les respostes
ordenadament escrivint-les a la pissarra.
4-SEGONA ACTIVITAT:
-Els mostrem els diferents
alfabets, donem una mica d’explicació de cadascun i cal que relacionin cada
llengua amb un alfabet determinat.
Bloc molt interessant pel que
fa als alfabets (molt ben fet el xinès)
i altres temes relacionats amb la diversitat.
5-TERCERA ACTIVITAT:
-Es tracta que cada grup es
responsabilitza de fer un pòster (la meitat d’una cartolina) on apareguin aspectes
generals d’una determinada llengua (nombre de parlants, llocs on es parla,
alfabet...)
-Es repartiran els diaris a
l’atzar i les informacions de les diferents llengües.
-Amb tots els pòsters es farà
un mural que exposarem a l’institut.
El resultat del taller va ser el següent:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada